Dropbox Business Blog Nederland — ADE: de kracht van Dropbox voor de dancewereld

Je leest nu ADE: de kracht van Dropbox voor de dancewereld
Delen 
19 oktober, 2017 — 3 minuten leestijd

ADE: de kracht van Dropbox voor de dancewereld

"Bij dancemuziek draait alles om creatieve energie en deze creativiteit wordt aangedreven door samenwerking." Richard Zijlma, Directeur, ADE.

De internationale dance-industrie neemt deze maand Amsterdam over! Met 300 evenementen, 2000 top-dj's uit de hele wereld, de grootste platenlabels, 550 sprekers en meer dan 350.000 bezoekers viert het Amsterdam Dance Event (ADE) alweer zijn 23e editie.

Waar gaat het nou eigenlijk helemaal om?

ADE is een jaarlijks evenement met honderden masterclasses, lezingen, keynotes, live-optredens en feesten, waar de hele industrie bij elkaar komt om te netwerken, van elkaar te leren en ideeën uit te wisselen. Het evenement is enorm gegroeid sinds 1995: bij de eerste editie was slechts een handjevol afgevaardigden aanwezig. Maar net zoals het genre waar het allemaal om draait, is ook het verhaal achter het ADE indrukwekkend, dat zich heeft opgewerkt tot het toonaangevende platform voor dancemuziek.

Eerder deze maand vroegen we ADE-organisator Richard Zijlma, Directeur, ADE waarom het evenement zo'n enorme aantrekkingskracht heeft, en het komt neer op twee woorden: creativiteit en samenwerking. Bij Dropbox geloven we dat creatieve energie een waardevolle bron is, en de wereld heeft het nu meer dan ooit nodig. In een recent artikel vertelt onze CMO Carolyn Feinstein het volgende: “Het gaat niet om meer werken, maar om ons te richten op het werk dat er echt toe doet.”

Die theorie legden we voor aan Richard, die als volgt reageerde: “Dancemuziek is een schoolvoorbeeld van creativiteit, een plek waar we elke dag de grenzen opzoeken. Maar achter die creatieve energie gaat samenwerking schuil: waar twee, drie of meer spelers bij elkaar komen om nieuwe mogelijkheden te ontdekken en te experimenteren. Technologie is altijd een belangrijk onderdeel van de dancebeweging geweest, maar nu wordt het steeds meer echt de hoeksteen om alle creatieve input bij elkaar te brengen, en nog sneller ook. Denk bijvoorbeeld aan Dropbox, een digitale tool die tegenwoordig door de beste platenlabels wordt gebruikt om artiesten met elkaar in contact te brengen, met anderen aan tracks te werken en persactiviteiten te coördineren om deze nieuwe co-producties te lanceren. In een wereld waar alles draait om deadlines en mensen die vanuit talloze locaties tegelijkertijd moeten samenwerken, is het van groot belang dat al die creativiteit zo wordt ingezet dat het voor jou werkt, niet andersom.”

En Dropbox is om nog andere redenen een favoriet van Richard: “Dropbox zorgt voor een betere productie, we werken er sneller door. Als je nu een kijkje achter de schermen van het ADE zou nemen, dan zie je dat een team van slechts 5 personen voor de grote uitdaging staat om een evenement voor bijna 400.000 bezoekers te organiseren. Dat is een verhouding van bijna 100.000 op 1! Deadlines moeten worden gehaald, inhoud moet worden gedeeld, projecten moeten worden gevolgd... daar helpt Dropbox bij.”

Onze filmcrew zal later deze week een kijkje achter de schermen van het ADE nemen om te zien hoe de industrie werkt. We kijken naar de rol die technologie speelt en we zien hoe creatieve processen van Dropbox profiteren. En tijdens het festival zetten we onze eigen creatieve energie aan het werk tijdens de Dropbox Mashup, een evenement waarbij twee dj's en een artiest gaan samenwerken om een heel bijzonder product neer te zetten. Lees hier meer over na het ADE. En als je tussen 18 en 23 oktober niet in Amsterdam kunt zijn, kun je deelnemen aan de ADE-reis bij #ADE17, of hier klikken voor meer informatie.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.