Dropbox Business Blog Nederland — Een consistente workflow creëren in designland

Je leest nu Een consistente workflow creëren in designland
Delen 
12 december, 2017 — 3 minuten leestijd

Een consistente workflow creëren in designland

”Tegenwoordig slaan we alles op met Dropbox Business, van lettertypen tot en met kleurenpaletten en afbeeldingen. Alle content staat op één centrale plek, het is altijd actueel en toegang tot projecten is simpel. En het is zelfs nog makkelijker om te delen met onze klanten,” – Sebastian Conijn, interactiedesigner, UNITiD.

Kritisch zijn over hoe je werkt

Van creatieve ideeën brainstormen tot en met het tot leven brengen van die ideeën en ze delen met een klant voor feedback en goedkeuring: een idee komt misschien van één persoon, maar alleen teamwerk levert een geweldig product op als eindresultaat. Daarom is samenwerking onmisbaar voor de marketingmanager.

Dat geldt ook voor Sebastian Conijn, interactiedesigner bij digitaal designbureau UNITiD. Sebastian zegt: “Voor veel van onze klanten is efficiëntie dé reden om met ons samen te werken. Wanneer wij het juiste platform gebruiken om ontwerpbestanden te delen, dan tillen wij de samenwerking naar een hoger niveau.”

Voor een samenwerking van A tot Z tussen ontwerpbureau en klant is het noodzakelijk dat interne teams dezelfde werkprocessen volgen. Processen die creativiteit stimuleren, het delen van ideeën en het geven van feedback.

Flexibel werken is cruciaal

Bij UNITiD kent men het belang van interne samenwerking en het bureau wijt zijn succes aan de platte en open organisatiestructuur: “Eens per maand komen we samen en praten we over manieren waarop we beter kunnen samenwerken en wat de beste tools zijn om dat te doen. Iedereen mag meepraten, kritisch zijn op de manier waarop we werken en ideeën voorstellen hoe het beter kan,” zegt Sebastian.

Het kleine bedrijf groeide hard en kwam al snel kantoorruimte tekort voor alle medewerkers. “Acht jaar geleden waren we met een klein team. Nu zijn we met meer dan vijftig mensen en het aantal medewerkers groeit nog steeds. In de opstartfase hadden we niet eens genoeg bureaus. We werkten in de trein, vanuit huis, aan verschillende projecten tegelijk,” legt Sebastian uit.

Een centrale plek vereenvoudigt intern delen en met klanten

Daarom begon UNITiD acht jaar geleden met Dropbox Business, zodat het immer uitdijende team samen kon blijven werken aan projecten, ongeacht hun locatie. Het bedrijf besefte al snel de voordelen van zo’n cloudplatform voor het delen van content met klanten vanuit één centraal punt: “Eerder gebruikten we Dropbox alleen voor opslag en om eindproducten te delen, maar het samenwerkingsproces verliep voornamelijk via ontwerptools. Toen we daar minder controle over kregen, werd dat problematisch,” legt Sebastian uit. “Tegenwoordig slaan we alles op met Dropbox Business, van lettertypen tot en met kleurenpaletten en afbeeldingen. Alle content staat op één centrale plek, het is altijd actueel en toegang tot projecten is simpel. En het is zelfs nog makkelijker om te delen met onze klanten.”

Sebastian en zijn team bij UNITiD zullen altijd blijven zoeken naar efficiëntere manieren van werken, omdat soepele samenwerking de sleutel is tot het ontwerpproces: “Maar aan Dropbox hebben we nooit getwijfeld. Het is onze ruggengraat, onze basis. We zoeken altijd naar de beste manieren van werken en naar mogelijkheden om de samenwerking naar een hoger niveau te tillen.”

Meer lezen over creatieve bedrijven die Dropbox gebruiken om het beste uit zichzelf te halen? Klik hier.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.