Dropbox Business Blog Nederland — De cloud gebruiken om muziek te maken en een mondiaal merk te bouwen

Je leest nu De cloud gebruiken om muziek te maken en een mondiaal merk te bouwen
Delen 
30 mei, 2017 — 3 minuten leestijd

De cloud gebruiken om muziek te maken en een mondiaal merk te bouwen

Volgens Dropbox-klant Future Classic zijn er drie dingen die je moet weten over de muziekindustrie. “Het draait allemaal om timing, het is zeer mondiaal en het gaat allemaal ontzettend snel.” En dat weet dit platenlabel uit Sydney maar al te goed.

Met bands als Flume, Nick Murphy en Ta-Ku, maakt Future Classics platen, brengt het nummers uit en lanceert het nieuw materiaal van artiesten voor een wereldwijd publiek. Hun uitdaging als groeiend bedrijf was om een manier te vinden om snel en simpel in contact te blijven met medewerkers, artiesten en promotors die samenwerken aan dezelfde projecten, waar ze ook zijn in de wereld. Een gemiste deadline kan in deze industrie immers het verschil betekenen tussen een wereldsucces en complete ramp.

“We hebben alles geprobeerd van fysieke servers tot en met draagbare harde schrijven en eenvoudige filesharing-apps, maar we konden niets vinden dat onze hoge eisen aankon op het gebied van bestanden delen,” zegt Anna Burns, General Manager bij Future Classic.

Met heat team dat tours, promoties en evenementen organiseert in Europa, besloot Future Classic alles naar de cloud te verhuizen met Dropbox Business als een informatierotonde voor artiesten, bemanning, werknemers en promotors.

Label Manager Ed Sholl legt uit waar voor hen de uitdaging lag: “Onze business is sterk content-gedreven, we wisselen daarom voortdurend muziek, beelden en videobestanden uit. Dat we met twee klikken toegang hebben tot dit materiaal in de cloud is heel belangrijk.”

Vandaag de dag gebruiken de teamleden van Future Classics gedeelde mappen, real-time bestandssynchronisatie en delen op afstand om in contact te blijven. Het heeft hun productiviteit flink verbeterd. “We zijn altijd onderweg, dus de mobiele app van Dropbox Business was echt een uitkomst. Als ik achterin een taxi zit te wachten of ergens naar een show zit te kijken, dan kan ik nog steeds bestanden veilig openen, URL’s versturen en productief blijven,” aldus Ed.

Verhuizen naar de cloud heeft Future Classic geholpen processen te versnellen en een concurrentievoordeel verkrijgen in een steeds scherpere concurrerende markt. En, toen het eenmaal op implementeren aankwam, bleek dat volgens Anna heel eenvoudig: “We kwamen bij Dropbox uit omdat een groot aantal artiesten en werknemers al accounts hadden. Acceptatie was daarom makkelijker dan we verwachtten. Ons team kende de gebruikerservaring al en hoe het hun werk kon vereenvoudigen.”

Voor Anna en de artiesten die met Future Classics werken in Europa, heeft de cloud geholpen het bedrijf te positioneren als een mondiale speler in de muziekindustrie. “Future Classic heeft een zeer vriendelijke uitstraling in Australië, maar wij willen dat we internationaal ook zo worden gezien. De cloud helpt ons dat te bereiken en het kan dat ook doen voor andere bedrijven die willen groeien.”

Wil je meer weten over de artiesten die Future Classics steunt in Europa, kijk hier.

Meer Media

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.