Dropbox Business Blog Nederland — De toekomst van technologie volgens Xero

Je leest nu De toekomst van technologie volgens Xero
Delen 
21 juli, 2017 — 4 minuten leestijd

De toekomst van technologie volgens Xero

“Als je cloud niet overweegt, zou je bedrijf over tien jaar wel eens niet meer kunnen bestaan”, zegt Gary Turner, Britse medeoprichter en managing director van Xero.

Ze zeggen dat de tijd nooit stil staat – en als we ook maar iets hebben geleerd in de tijd dat we nu dit blog schrijven; als het gaat om technologie is dat zeker waar.

Voor bedrijven kan het voelen alsof we in een permanente staat van transitie in technologie verkeren – een gevecht om de ontwikkelingen bij te houden. Hoe weet je nou in welke trends je wel of niet moet investeren?

Bijvoorbeeld de cloud? Wanneer is dat niet meer ‘iets om morgen over na te denken’ en wordt het een noodzaak in je organisatie?

We hebben ontzettend veel succesverhalen ontdekt van bedrijven die de cloud hebben omarmd; van kleine start-ups zoals Ugly Drinks, Physee of Campos Coffiee – die vertellen hoe de cloud hen helpt sneller te begroten, opschalen en groeien als kleine onderneming – tot de volwassener organisaties zoals Manchester University dat Dropbox gebruikt als een bouwsteen van hun wereldwijde onderzoeksteam.

Volgens de Britse medeoprichter en managing director van Xero, Gary Turner, is het momentum zo groot dat het niet langer de vraag is of je zou moeten, maar eerder hoe snel je de transitie naar de cloud kunt maken.

Onlangs publiceerden we het verhaal over hoe het van origine Nieuw-Zeelandse Xero een vernieuwer werd in de digitale wereld – al in 2006, toen het idee van een digitale werkplek nog maar een concept was – we spraken af met Gary om te horen hoe hij de toekomst ziet.

“Het is cloud of einde oefening. Bij veel bedrijven is hun digitale aanpak volledig verkeerd – het is niet de vraag of je naar de cloud moet, maar het is de vraag hoe snel organisaties de ontwikkelingen kunnen inhalen. De wrede waarheid is dat wanneer je je bedrijf op legacy technologie bouwt, het binnen een jaar of vijf simpelweg niet meer ondersteund wordt en waar blijf je dan? Sommige bedrijven hebben bijvoorbeeld al een tijdje geen nieuwe software meer gemaakt, omdat de focus op clouddiensten ligt. Wordt jij daadwerkelijk het laatste bedrijf in je branch om de overstap te maken?”

Het zijn harde woorden, maar Gary heeft een solide achtergrond om met overtuigende argumenten te komen – per slot van rekening betaalde Xero’s visie zich uit waarbij ze een dienst maakten waarmee gebruikers de controle terugkregen over hun zakelijke financiën – en evenals Dropbox helpen ze kleine bedrijven wereldwijd om hun productiviteit te verhogen en te groeien.

Een decennium geleden werd Xero op de markt gebracht met een zwaar vertrouwen op tech. “We zijn een cloud bedrijf dat andere clouddiensten gebruikte om ons bedrijf te laten groeien tot waar we vandaag staan”, vervolgt Gary. “We hebben een ecosysteem gecreëerd van third party apps, zoals Paypal en Harvest, die het Xero-product op maat maken voor ieder bedrijf waarmee we werken. We hadden nooit een kantoor in Groot-Brittannië kunnen openen zonder dit ecosysteem; het ondersteunt en lost de behoeften van klanten op.”

En zoals we ontdekten in onze interviews met vrijwel alle succesvolle, nieuwe bedrijven – het concept van ‘de dingen goed doen’, is een sleutelelement geweest. Gary: “Denk groot en denk internationaal vanaf de eerste dag. De manier waarop je dit doet is door gebruik te maken van de kracht van cloud technologie. Cloud maakt het mogelijk om dat te doen, ongeacht hoe klein je bent. En de andere sleutelfactor is de juiste financiering – het is lastig om een internationaal bedrijf op te schalen met louter een creditcard!”

Dus als je de digitale stap nog niet hebt gezet, onthouden we je de wijze woorden van Gary niet: “Je moet jezelf afvragen: Wil ik de laatste analoge organisatie zijn in een digitale wereld? Als je nog steeds bezig bent om cloud te overwegen, ben je wellicht over tien jaar niet meer in bedrijf. Kijk naar de voordelen – de uitvoersnelheid, de mogelijkheid om wendbaar en reactief te zijn – cloud is zo’n aantrekkelijk concurrentiewapen.”

Om te zien hoe andere bedrijven de cloud gebruiken om te groeien, klik hier.

 

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.