Dropbox Business Blog Nederland — De wereld heeft jouw creatieve energie nodig 

Je leest nu De wereld heeft jouw creatieve energie nodig 
Delen 
4 oktober, 2017 — 3 minuten leestijd

De wereld heeft jouw creatieve energie nodig 

Ik word voortdurend geïnspireerd door de manier waarop mensen Dropbox gebruiken. Muzikanten maken en delen composities. Showrunners verspreiden hun scripts. Decorontwerpers zetten schetsen om in scènes die ons naar nieuwe werelden vervoeren. Medische onderzoekers coördineren gegevens met hun teams om vaccins te ontwikkelen.
Dropbox is niet alleen een plek om je bestanden op te slaan. Het is een levende werkruimte waar mensen en ideeën bij elkaar komen. Maar hoewel de manier waarop mensen Dropbox gebruiken de afgelopen tien jaar drastisch veranderd is, is ons merk hetzelfde gebleven. Daarom vertellen we vandaag graag het verhaal van ons merk en onthullen we een nieuwe look voor Dropbox. Het ontwerp weerspiegelt onze passie: tools bouwen die teams helpen om hun focus te vinden, op te gaan in hun werk en hun creatieve energie los te laten.

Lees meer over het ontwerp van het nieuwe logo en de nieuwe look van Dropbox.

Ons nieuwe merkontwerp werd geïnspireerd door het creatieve werk van onze klanten. Ze herinneren ons er elke dag aan waar we in toe in staat zijn wanneer we onze creatieve energie loslaten. Je hoeft geen schilder of documentairemaker zijn. We willen allemaal betekenisvol werk doen, dat onze ideeën en ons potentieel weerspiegelt.

Dus wat houdt ons tegen? Veel zinloos werk en burn-outs. Uit één studie bleek dat veel kantoormedewerkers 60% van hun tijd verspillen aan taken zoals het zoeken naar informatie in een inbox, het beantwoorden van e-mails of het coördineren met collega's. En geen wonder: deze dagen jongleren we allemaal tussen tientallen verschillende apps, tools en apparaten. De tools die bedoeld waren om tijd te besparen hebben eindeloze afleiding gecreëerd. Ze verstrooien onze aandacht en we blijven in rondjes rennen. Het is makkelijker om de hele menselijke kennis op internet te doorzoeken dan om erachter te komen wat er op je kantoor gebeurt.

Bij Dropbox geloven we dat creatieve energie een waardevolle bron is, en de wereld heeft het nu meer dan ooit nodig. Het gaat niet om meer werken, maar om ons te richten op het werk dat er echt toe doet. Daarom bouwen we tools die de vervelende delen van het werk automatiseren, zoals Dropbox Smart Sync en versiegeschiedenis, en afleidingsvrije plaatsen voor teams om samen te werken, zoals Dropbox Paper. Wij willen meer tijd voor je vrijmaken om meer dingen te doen die jou stimuleren en energie geven.

Sinds onze oprichting heeft Dropbox gestreefd naar een betere manier van werken. Nu laten we onze ware kleuren zien, in sommige gevallen letterlijk. We hebben een deel van ons nieuwe kleurenpalet geleend van onze kantoren over de wereld om de passie en persoonlijkheid van onze cultuur te reflecteren.

We kunnen niet wachten totdat de wereld Dropbox ziet op de manier dat wij het zien. In de komende weken zal je onze nieuwe look overal gaan zien, op onze website en in onze producten. We zullen ons verhaal ook delen in een wereldwijde advertentiecampagne, van de VS tot Groot-Brittannië en Australië. Het is onze passie om positieve, zinvolle verandering in de moderne werkcultuur te brengen. We willen de creatieve energie van de wereld loslaten.

Bekijk de nieuwe look.

Author: Carolyn Feinstein, Dropbox

Meer Dropbox Nieuws

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.