Dropbox Business Blog Nederland — Dropbox en het filmfestival van Cannes

Je leest nu Dropbox en het filmfestival van Cannes
Delen 
25 mei, 2017 — 4 minuten leestijd

Dropbox en het filmfestival van Cannes

Rol de rode loper uit – de zeventigste editie van het Cannes Film Festival, een van de meest bekende en iconische evenementen uit de filmindustrie, komt eraan.

Waar dit jaar op het evenement de eerste films ooit geproduceerd door Netflix en Amazon meedoen in de voornaamste wedstrijd, hadden we niet trotser kunnen zijn, omdat Yanillys Perez, winnaar van de Dropbox Discover Award ook het hoofdpodium beklimt.

Yanillys is uitgenodigd om te vertellen over haar recentste project als onderdeel van het Cannes Festival L’Atelier, een high potential programma dat in 2005 werd gestart voor opkomende filmmakers, om hen in contact te brengen met potentiele mede-producers en financiers tijdens het festival.

‘Candy Town’ had de eer om de eerste productie uit de Dominicaanse Republiek te zijn die L’Atelier bereikte. Het is een script dat gaat over een groep jonge meiden die roem en bekendheid zoeken, zoals de Kardashians. Het probleem is alleen dat zij niet de mogelijkheden hebben die ze nodig hebben om hun dromen te realiseren, waardoor ze zich tot de criminaliteit wenden om de levensstijl die ze zo graag willen, te kunnen bekostigen.

“Ik stuurde mijn eerste versie van ‘Candy Town’ naar L’Atelier en ze vonden het leuk. Ze namen ook het andere werk dat ik heb gemaakt mee in hun overweging, dus de Dropbox-award hielp me zeker om tot op dit punt te komen. Ik ben enthousiast, omdat het maken van films juist gaat om samenwerken met de juiste mensen en ik krijg een kans om een paar van de beste mensen te ontmoeten”, zegt Yanillys.

Samenwerking is belangrijk voor Yanillys, het is iets waar ze voor het maken van haar films sterk op vertrouwt. Voor ‘Jeffrey’, de film die de Dropbox Discover Award opleverde op het filmfestival in Toronto, filmde ze in de Dominicaanse Republiek, maar monteerde het af in Frankrijk. Ze kon messaging-applicaties gebruiken en andere tools om in contact te blijven met het onderwerp van haar film, terwijl kleine, handzame camera’s een intiem portret maakten van het leven op het eiland.

Ze vertelde ons: “Ik gebruik Dropbox als centrale bron om al mijn productiezaken bij elkaar en veilig te houden. Belangrijker nog, mijn eerste versies van scripts bewaar ik in Dropbox en ik gebruik ook gedeelde mappen om marketingdingen en clips van films te versturen.”

Volgens Yanillys is een creatieve balans tussen documentaire-achtig filmen en meer filmische, verhalende beelden onderdeel van haar authentieke stijl als opkomende filmmaker. Na het succes van ‘Jeffrey’ kan Yanillys niet wachten om de productie van ‘Candy Town’ grootser aan te pakken – daarom kijkt ze uit naar L’Atelier om daar de juiste creatieve medewerkers te ontmoeten.

“Ik zoek de juiste mensen. Daarom is het belangrijk voor me dat we dezelfde visie delen. Ik heb een mede-producer nodig die er hetzelfde over denkt en me de vrijheid geeft die ik nodig hem om de film te maken. Het is ontzettend belangrijk in deze fase om elkaar fysiek te ontmoeten en om het eerdere werk van producers te kennen, zodat we tot elkaar kunnen komen en het filmfestival in Cannes is een ongelofelijk mooie kans om dat te doen.

Vanaf hier, weet ik dat we met het juiste team overal ter wereld kunnen zitten; de karakters komen uit de Dominicaanse Republiek, maar ik denk dat het samenbrengen van verschillende perspectieven in coproducties het eindresultaat verrijkt. En ik ben zo blij met Dropbox Business dat ons helpt om de neuzen dezelfde kant uit te houden.”

Om meer te lezen over hoe Yanillys het doet op het filmfestival van Cannes, kun je haar updates volgen op Facebook en Twitter. Houd dit blog verder in de gaten om meer verhalen te horen over hoe Dropbox de barrières slecht voor productiemaatschappijen tijdens het Sundance Film Festival in Londen dat we sponsoren in juni.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.