Dropbox Business Blog Nederland — Dropbox + Tengelmann Ventures

Je leest nu Dropbox + Tengelmann Ventures
Delen 
2 mei, 2017 — 4 minuten leestijd

Dropbox + Tengelmann Ventures

Voor het zevende achtereenvolgende jaar organiseerde het Duitse Tengelmann Ventures e-day, een evenement dat honderden gerenommeerde gasten uit de oude en de nieuwe economie samenbrengt. De focus is scherp, men concentreert zich op innovatie, big data en wat bedrijven nodig hebben om te groeien in de retailsector van vandaag en morgen.

Sommige analisten voorspellen dat, alleen al in Duitsland. de waarde van e-commerce in 2020 meer dan 73 miljard euro zal bedragen. Als een van de drie keynote-sprekers – naast Google en Facebook – voelde ik mij bevoorrecht om beschouwd te worden als een invloedrijke stem in zo’n belangrijke markt.

Mijn taak bij Dropbox is om samenwerkingspatronen en –gedrag te analyseren, opdat onze klantgerichte teams met bedrijven kunnen werken en Dropbox optimaliseren zodat teams op dezelfde golflengte zitten.

Op doorreis naar e-day in Mulheim an der Ruhr, mijmerde ik over de rol van Dropbox in e-commerce. Wij werken samen met een groot aantal retailers in Europa – zoals Boots, Intersport en Adidas – om eenvoudige oplossingen te vinden, betere samenwerking mogelijk te maken en hun teams te helpen gelijke tred te houden.

Onze klanten zitten misschien verspreid over verschillende branches, maar we hebben een gezamenlijk doel: we willen allemaal verantwoord omgaan met onze klantcontactdata. Bedrijven die dat goed onder controle hebben en inzicht kunnen destilleren uit grote hoeveelheden data, beschikken immers over een echt concurrentievoordeel.

Informatie is altijd een cruciale basis geweest voor bedrijfsgroei. Het goed beheren en cultiveren ervan helpt mensen beter samenwerken met Dropbox. Begrijpen hoe zij Dropbox gebruiken helpt ons producten en opties te blijven ontwikkelen die onze gebruikers echt willen en laat ons productieve gesprekken voeren met die klanten met wie wij waarschijnlijk goed kunnen samenwerken.

Modemerk Zara is een geweldig voorbeeld van een bedrijf dat de terugkoppeling van zijn medewerkers en klanten gebruikt om verkoopcijfers te stimuleren. Bij een recent Ovum Industry Congress leerden wij dat de productielijnen van Zara op 80 procent van hun capaciteit draaien. Real-time feedback vanuit de winkels geeft aan wat

mensen daadwerkelijk kopen. Dankzij patronen in klantaankopen in de winkels kan de resterende twintig procent productieruimte worden gebruikt om nieuwe collecties te ontwikkelen die met drie weken in de winkels kunnen liggen.

Zara gebruikt real-time feedback over de koopgewoonten van klanten –doorgestuurd via winkelpersoneel en vraagsignalen die worden vastgelegd in de winkels waar wordt gekocht – om klanten te kunnen leveren wat zij willen, wanneer ze het willen.

Dit is een fantastisch voorbeeld van hoe begrip van datagebruik helpt om winst en bedrijfsresultaat te behouden en te verbeteren. De sleutelbegrippen hier zijn zichtbaarheid en verantwoording. De data van een bedrijf zijn van cruciaal belang (en vaak het waardevolste bedrijfsmiddel). Bedrijven moeten hun medewerkers direct toegang kunnen geven tot de juiste informatie, maar zij moeten ook volgen wat er met die informatie wordt gedaan.

Bedrijven willen ook de rust van het weten dat alle mogelijke versies van hun bestanden veilig zijn geback-upt, maar tegelijkertijd ook vindbaar zijn, doorzoekbaar en toegankelijk wanneer nodig. Content is zo vaak verspreid en bedrijven hebben immer groeiende hoeveelheden data, dat bedrijven die vooruit denken zich tot de cloud richten zodat alle informatie centraal staat.

Mijn presentatie resulteerde in een aantal verhelderende gesprekken en na het evenement stelden we veel vragen over hoe Dropbox en de cloud, e-commerce-bedrijven kunnen helpen om beter zicht te krijgen op hun data. Elke situatie is natuurlijk anders, maar de basiseisen voor data zijn dezelfde: vindbaarheid, beveiliging, analyse en herhaling.

Ik kijk er naar uit om de gesprekken die ik had in Duitsland voort te zetten en hoor graag van u interesse hebt in hoe Dropbox kan helpen met uw data-ontwikkelingen. Ik sta altijd op voor contact, dus stuur me gerust een bericht op EuropeBlogs@dropbox.com.

Author: Chris Noon, Dropbox

Meer Trends

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.