Dropbox Business Blog Nederland — Over een klein bedrijf dat groeide door het organigram los te laten

Je leest nu Over een klein bedrijf dat groeide door het organigram los te laten
Delen 
8 juni, 2017 — 2 minuten leestijd

Over een klein bedrijf dat groeide door het organigram los te laten

Wat audibene doet is bijzonder, heel bijzonder; zijn missie is om digital te gebruiken om de manier waarop hoortoestellen aan klanten worden geleverd te veranderen, ongeacht waar die klant zich ook ter wereld bevindt.

Het is een bedrijf dat snel is gegroeid. Slechts een paar jaar geleden werd het opgericht in Berlijn met een handvol mensen. De oprichters doen nu zaken in tien verschillende landen en geven leiding aan een personeelsbestand van zo’n zeshonderd mensen.

Wat is het geheim achter dit succes? Volgens medeoprichter Marco Vietor, komt het neer op drie dingen: een goed idee - eentje waar je met hart en ziel achter staat, je bedrijf bouwen op samenwerking en gebruikmaken van partners.

Marco: “Het was een belangrijk besluit dat we vroeg in het proces namen dat we dit bedrijf zouden runnen in samenwerking met lokale partners. We gebruiken digital om de mensen te bereiken die ons het hardst nodig hebben, we brengen ze in contact met hun dichtstbijzijnde audicien en we brengen ze terug wanneer het tijd is voor een hoortoestel. We zagen er geen heil in om het wiel opnieuw te moeten uitvinden, om een aanvullende infrastructuur op te bouwen die allang bestaat.”

En hij hield woord. Tot op de dag van vandaag werkt het bedrijf samen met meer dan drieduizend audiciens in Europa, de Verenigde Staten en Azië - en met samenwerking als kern van alles dat ze doen, is dat een schaalbaar model, vertelt Marco. Als het op technologie aankomt, hebben ze de traditionele werkwijze uit het raam geworpen.

Marco: “We hebben 580 mensen en er is geen organigram van dit bedrijf. We hebben geen afdelingen, we hebben teams en een belangrijke vereiste om snel, klantvriendelijk en wendbaar te zijn, is dat we mensen helpen samenwerken op specifieke onderwerpen.”

Hij voegt toe: “Ik ben er fundamenteel van overtuigd dat je mensen niet kunt veranderen en daarom - als het gaat om IT-oplossingen - denk ik dat ze eenvoudig te gebruiken moeten zijn, ik geloof dat ze intuïtief moeten zijn en dat ze in lijn liggen met wat mensen gewend zijn. Daarom denk ik dat Dropbox een goed voorbeeld is van zo’n oplossing.”

Je kunt meer lezen over dit ongelofelijke audibene-verhaal op de website, maar bekijk vooral ook de video die we onlangs met hen opnamen.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.