Dropbox Business Blog Nederland — Eenvoudiger teambeheer en bedrijfsgegevens beschermd dankzij nieuwe beheertools

Je leest nu Eenvoudiger teambeheer en bedrijfsgegevens beschermd dankzij nieuwe beheertools
Delen 
13 juni, 2017 — 3 minuten leestijd

Eenvoudiger teambeheer en bedrijfsgegevens beschermd dankzij nieuwe beheertools

Meer dan 200.000 Dropbox Business-klanten maken vol vertrouwen gebruik van onze diensten voor het opslaan van hun essentiële gegevens. Aangezien teams steeds vaker op afstand en op meerdere apparaten werken, wordt het steeds belangrijker om controle te houden over wie toegang heeft tot je bedrijfsgegevens. Daarom maken we vandaag in het kader van het AdminX-initiatief nieuwe tools bekend, waarbij het ontwerpproces waarin de gebruiker centraal staat, wordt gefocust op de beheerervaring. Met deze tools kun je gebruikers strikter controleren en heb je meer inzicht in het gebruik van Dropbox.

De nieuwe beheerconsole: nieuw ontwerp voor eenvoudiger teambeheer


Het wordt al snel een complexe en tijdrovende taak om groeiende teams aan te sturen die aan veel verschillende services werken. Maar de tools waarmee je werkt, hoeven niet complex te zijn. De herontworpen beheerconsole maakt de manier waarop je je team aanstuurt, net zo eenvoudig als onze nieuwe gebruikerservaring. De console is degelijk genoeg voor CIO's en gebruiksvriendelijk genoeg voor teammanagers. Zo ben je dus minder tijd kwijt aan het wennen aan nieuwe tools en heb je meer tijd over om je team te helpen. Wil je de nieuwe beheerconsole inschakelen? Ga dan vandaag nog naar de pagina voor vroege toegang.

Websessiebeheer: veilige toegang tot bedrijfsgegevens


Dropbox geeft jouw team de vrijheid om bestanden te openen in iedere browser, zonder een VPN. Maar die vrijheid kan ook gepaard gaan met risico's. Daarom hebben we websessiebeheer ontwikkeld. Hiermee kunnen beheerders ervoor kunnen zorgen dat gevoelige bedrijfsinformatie die wordt geopend op dropbox.com niet in verkeerde handen valt. En je kunt er ook mee bepalen hoe lang leden aangemeld mogen blijven op dropbox.com. Vanaf vandaag is deze functie beschikbaar voor Dropbox Business-klanten met het pakket Advanced, Enterprise en Education.

Wachtwoordbeheer: bedrijfsgegevens beschermen

Een zwak wachtwoord is van alle manieren waarop een gebruikersaccount in gevaar kan worden gebracht, de meest voorkomende. Dit probleem wilden we graag voorkomen, en daarom hebben een op maat gemaakte functie ontwikkeld die meet hoe sterk een wachtwoord is. Deze functie vergelijkt wachtwoorden met een database met woorden, namen en patronen. Zo kunt u parameters instellen om te voorkomen dat uw team wachtwoorden gebruikt die eenvoudig te raden zijn. Wachtwoordbeheer is binnenkort beschikbaar in vroege toegang.

Subdomeinverificatie: meer flexibiliteit voor grootschalige implementaties


Voor veel bedrijven bieden subdomeinen een manier om grote bedrijfseenheden overzichtelijk te houden. Naar aanleiding van verzoeken van klanten introduceren we een functie waarmee je selectief bestaande accounts in het bedrijfsdomein kunt opnemen. Zo heb je meer gedetailleerde controle over welke subdomeinen toegang kunnen verkrijgen tot een zakelijke Dropbox-account. Subdomeinverificatie is nu algemeen beschikbaar voor Dropbox Business-klanten met het pakket Advanced, Enterprise en Education.

We hebben deze nieuwe functies ontwikkeld in het kader van onze voortdurende inspanning om beheerders meer rechten te geven en teams efficiënter te laten werken. Ook profiteren van deze nieuwe tools? Ga vandaag nog naar de beheerconsole.

Meer Dropbox Nieuws

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.