Dropbox Business Blog Nederland — Het fintechbedrijf dat cloud gebruikt om tijd te besparen, productiviteit te verhogen en een cruciale dienstverlening aan te bieden aan duizenden

Je leest nu Het fintechbedrijf dat cloud gebruikt om tijd te besparen, productiviteit te verhogen en een cruciale dienstverlening aan te bieden aan duizenden
Delen 
27 februari, 2017 — 3 minuten leestijd

Het fintechbedrijf dat cloud gebruikt om tijd te besparen, productiviteit te verhogen en een cruciale dienstverlening aan te bieden aan duizenden

Een aantal jaar geleden, richtte Prodigy Finance zich op het oplossen van financieringsproblemen in het hoger onderwijs: het gebrek aan toegang tot internationale financiering voor veelbelovende studenten die hun postdoctorale opleiding in het buitenland wilden afronden. Aangezien de meeste banken internationaal geen geld uitlenen (sommige kunnen geen bedrag plakken op het buitenlandse risico, andere kunnen de geldleners niet volgen over de landsgrenzen), besloot Prodigy Finance in dat gat te springen, door gebruik te maken van startkapitaal.

Met startkapitaal van diverse investeerders zoals alumni, vermogende individuen, Credit Suisse en Deutsche Bank heeft Prodigy Finance zo’n 185 miljoen euro aan leningen verwerkt voor meer dan vierduizend studenten uit 116 landen, terwijl het een terugbetalingsratio bereikte van meer dan 99 procent. Nu ze met meer dan 80 van de Financial Times Top 100 business schools samenwerken, waaronder INSEAD, London Business School en de Saïd Business School van de universiteit van Oxford, wilden we wel eens weten hoe de cloud Prodigy Finance de mogelijkheid heeft gegeven om een exponentiële groeicurve te handhaven.

Hoe is jullie relatie met de cloud, als bedrijf?

Vanaf het allereerste begin hebben we infrastructuur-as-a-service altijd benaderd als iets om te gebruiken, in tegenstelling tot kapitaalgoederen die je verkrijgt. Wij zijn een snel veranderende organisatie in een heel dynamische bedrijfssector en terwijl onze medewerkers verspreid zitten over verschillende tijdzondes variërend van Europa tot de Verenigde Staten, bedienen we onze klanten over de gehele wereld.

We moeten onze infrastructuur heel snel kunnen opschalen. Om dat mogelijk te maken, hebben we bovendien flexibiliteit nodig in de opslag en het delen van onze data en bestanden. We maken veelvuldig gebruik van diensten die uitblinken in specifieke taken, zoals gehoste email, gevirtualiseerde en beheerde servers, IP-telefonie, video-vergaderen en natuurlijk bestandsdelen en -opslag.

We blijven op cloud gebaseerde diensten gebruiken als het fundament waarop we ons bedrijf hebben gebouwd, omdat het flexibiliteit, elasticiteit, gecontroleerde uitgaven en gebruiksgemak bidet.

Wat was de overweging om Dropbox Business te gebruiken?

We hebben altijd gemikt op zo min mogelijke afhankelijkheid van lokale infrastructuur en toen het bedrijf in de kinderschoenen stond, gebruikten we voornamelijk email om documenten te delen. Maar het voorspelbare resultaat was een wildgroei in versies, versiecontrole en de moeilijkheid om zaken terug te vinden.

Aangezien we met getalenteerde mensen werken in verschillende landen, wilden we graag een grenzeloze werkomgeving creëren. Dropbox maakte het mogelijk voor ons om op een veilige manier documenten te delen met een selecte groep gebruikers, ongeacht hun locatie. Het biedt ook een centrale opslagplaats voor documenten en het is heel duidelijk voor iedereen waar de masterdocumenten staan. Omdat we eenvoudig per ongeluk verwijderde documenten terug kunnen halen, hebben we ook geen strikt IT-overzicht nodig op de manier waarop de business het platform gebruikt.

Vertel ons eens op welke belangrijke manieren Dropbox je helpt in je dagelijkse werk?

Dropbox integreert naadloos met het bedrijf en de app wordt standaard geïnstalleerd op alle apparatuur. Hoewel onze teams Dropbox-folders gebruiken om documenten te delen en masterbestanden op te slaan, zijn er ook andere toepassingen. Onze creatieve elementen hebben vaak een forse grootte waardoor we die niet via email kunnen versturen, maar we kunnen deze grote bestanden wel eenvoudig met het team delen via de Dropbox-map of een link.

Bovendien, ons directieteam reist veelvuldig, maar ze zijn allemaal in staat om via Dropbox samen te werken aan wekelijkse bedrijfsupdates voor iedere afdeling. Tot slot is Dropbox onze back-up geworden – we gebruiken de versiebeheer-functie om verwijderde of corrupte bestanden terug te halen.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.