Dropbox Business Blog Nederland — Hoe Dropbox Noors opsporings- en reddingswerk drastisch verbeterde

Je leest nu Hoe Dropbox Noors opsporings- en reddingswerk drastisch verbeterde
Delen 
22 maart, 2017 — 3 minuten leestijd

Hoe Dropbox Noors opsporings- en reddingswerk drastisch verbeterde

“Door gebruik van de juiste technologie en het drastisch verkorten van wachttijden, konden wij meer levens redden,” aldus Erlend Aarsæther van de Noorse opsporings- en reddingsmaatschappij Folkenhjelp.

Wij delen graag succesverhalen over hoe Dropbox Business organisaties helpt om de dingen anders te doen, maar in het geval van de Noorse reddingsmaatschappij Folkenhjelp was de impact wel heel erg groot.

Folkenhjelp is een Noorse humanitaire organisatie die hulp biedt in binnen- en buitenland. In Noorwegen voeren zij jaarlijks zo’n driehonderd opsporings- en reddingsacties uit rondom vermiste personen.

Begin vorig jaar koos het Noorse bedrijf voor Dropbox Business om processen te stroomlijnen en opsporings- en reddingsacties efficiënter te maken.

Erlen Aarsæther is adviseur Search & Rescue voor het Noorse Folkenhjelp.“De winter staat voor de deur en wij zijn er bijzonder op gespitst dat de kou de overlevingstijd buiten aanzienlijk verkort. Het blijft lang koud in Noorwegen, met temperaturen onder nul. Wij beseffen heel goed dat meer efficiëntie in onze opsporings- en reddingsacties levens kan redden, het hele jaar door.”

Na ruim een jaar werken met Dropbox Business heeft Folkenhjelp haar reddingsmissies sneller kunnen voltooien. Dropbox is geïntegreerd met de ViewRanger-app, zodat men nu real-time updates krijgt over de locatie van reddingswerkers. De informatie kan worden opgeslagen en is offline en online toegankelijk. Men gebruikt Dropbox ook om belangrijke gegevens te delen met mensen in het veld.

Aarsæther vervolgt: “Door gebruik van de juiste technologie en het drastisch verkorten van de wachttijd kunnen we meer levens redden. Met Dropbox Business kunnen we zoekgebieden sneller opdelen, resultaten terugkoppelen en zoekinformatie delen. De tijd die het kost is met twee derde teruggebracht, iets waarvan wij dachten dat het onmogelijk was.”

Voor Folkenhjelp is de beveiliging van informatie absoluut kritiek. Familieleden delen gevoelige informatie over vermiste personen om te helpen in de zoektocht. Zij vertrouwen erop dat die informatie veilig is en blijft. Aarsæther zegt dat de beheersinstellingen van Dropbox dit mogelijk maken: informatie wordt alleen gedeeld met relevante teamleden, wat de veiligheidsrisico’s verkleind.

“De informatie die de teams krijgen is van ongelofelijk gevoelige aard en familieleden en vrienden vertrouwen die toe aan reddingswerkers omdat daarmee levens gered kunnen worden. Het is moeilijk uitleggen in hoeverre Dropbox Business de manier waarop wij werken heeft veranderd. Wij zien het echt als een revolutie in het opsporings- en reddingswerk en kunnen ons een leven zonder niet meer voorstellen.”

Klik hier als je meer wilt weten hoe Dropbox ingezet wordt voor de goede zaak.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.