Dropbox Business Blog Nederland — Hoe Dropbox Paper de rebranding van mytaxi heeft vereenvoudigd en het creatieve proces heeft verbeterd

Je leest nu Hoe Dropbox Paper de rebranding van mytaxi heeft vereenvoudigd en het creatieve proces heeft verbeterd
Delen 
11. februari 2018 — 2 minuten leestijd

Hoe Dropbox Paper de rebranding van mytaxi heeft vereenvoudigd en het creatieve proces heeft verbeterd

“Dropbox Paper stelt ons in staat creatief te zijn, omdat er geen grenzen zijn aan wat we kunnen doen. Het is voor ons nu veel meer dan slechts een hulpmiddel, het vormt de kern van het proces.”- Alin Meceanu, hoofd UI/UX-ontwerper bij mytaxi.

Toen mytaxi in 2017 Hailo overnam, moest het team in slechts vier maanden tijd een manier bedenken om hun app te rebranden, opnieuw te ontwerpen en ontwikkelen, te lokaliseren, op de markt te brengen en te distribueren. Met een klein en geografisch verspreid team moesten de designers en ontwikkelaars samenwerken met 11 belanghebbenden om binnen 16 weken een oplossing voor 11 markten te bieden. Bekijk hier de video voor een kijkje achter de schermen en om te zien hoe Dropbox Business van dit project een succes heeft gemaakt.

“We moesten mytaxi, een Europees fenomeen en bekend in Duitsland, verenigen met Hailo, een begrip in Ierland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje”, zegt Gary Bramall, Chief Marketing Officer bij mytaxi. “Het doel was om deze twee bedrijven samen te brengen en een miljardenbedrijf te creëren. Het probleem was echter dat we hier slechts vier maanden de tijd voor hadden.”

De taak omvatte een volledige rebranding en een nieuw ontwerp van de app van het bedrijf in de 11 belangrijkste regio’s waarin mytaxi opereert. “We hebben niet slechts één functie gewijzigd, maar elk aspect van de app voor elke regio”, zegt Alin. “Werken met alle verschillende belanghebbenden betekende dat we te maken hadden met een enorme hoeveelheid feedback. Door Dropbox Paper te gebruiken konden we gemakkelijk overzicht houden en onze deadline halen.”

Met twee ontwikkelteams die vanuit Hamburg en Barcelona werkten, was een eenvoudige samenwerking en communicatie over projecten van essentieel belang. “We kunnen er alles waar we ooit aan hebben gedacht in zetten en direct met onze ontwikkelaars communiceren in Dropbox Paper”, zegt Alin. “Vervolgens hebben we het geïntegreerd met Trello om de voortgang van al onze projecten te volgen. Het heeft iedereen blij gemaakt en ik vraag me vaak af hoe we het zonder zouden hebben gedaan.”

Bekijk hier de video voor het hele verhaal over hoe het design-, ontwikkel- en marketingteam Dropbox Paper heeft gebruikt om samen te werken en 11 gelokaliseerde apps binnen een extreem korte deadline te lanceren.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.