Dropbox Business Blog Nederland — Hoe het ontwerpteam van General Assembly gesynchroniseerd blijft met Dropbox

Je leest nu Hoe het ontwerpteam van General Assembly gesynchroniseerd blijft met Dropbox
Delen 
19 september, 2017 — 3 minuten leestijd

Hoe het ontwerpteam van General Assembly gesynchroniseerd blijft met Dropbox

Tijdens ons leven wordt ons vaak verteld onze passies te volgen. Sommigen lukt dat, anderen niet. General Assembly (GA) probeert mensen een nieuwe kans te geven, zelfs als ze het idee hebben dat ze hun kans al hebben gemist. Dit bedrijf, met het hoofdkantoor in New York, is opgericht in 2010 en biedt parttime- en fulltimecursussen voor mensen die op zoek zijn naar een andere loopbaan of die nieuwe vaardigheden willen leren. Het bedrijf heeft deze missie inmiddels uitgebreid door samen te werken met andere bedrijven om nieuwe talenten aan te werven en huidige werknemers verder te trainen. Of je nu een marketeer bent die meer wilt weten over front-end-ontwikkelingen of een techneut met interesse voor grafisch design, GA kan je verder helpen.

Het bedrijf heeft tot nu toe meer dan 500.000 studenten wereldwijd weten te bereiken. Dit is voornamelijk gelukt dankzij hun overtuigende merk, dat ze met behulp van Dropbox hebben weten te maken. GA weet dat voor een carrièreswitch veel initiatieven zijn vereist. Daarom is hun merkidentiteit zo belangrijk. “Het is ons doel om mensen te inspireren een andere koers te varen”, aldus Lizania Cruz, art director van GA. “We richten ons op een visuele stijl die gericht is op actie en tegelijkertijd kracht en vriendelijkheid uitstraalt.”

Om het merk te kunnen uitdragen aan bedrijfspartners en studenten wereldwijd, moet het ontwerpteam in contact blijven met iedereen binnen GA. “We werken met elk team samen”, aldus Amy Meng, creative project manager. “We zorgen ervoor dat ons verhaal consistent is op onze website, in onze marketing-e-mails en in onze verkooptechnieken.” Hiervoor maken de teams verschillende content- en bestandstypen. Dit kan bijvoorbeeld een whitepaper in PDF-indeling of een JPEG-afbeelding zijn voor campagnes op sociale media. Dropbox fungeert hierbij als de hub voor de ontwikkeling van en samenwerking aan al deze ruwe bestanden. “Met Dropbox kunnen onze ontwerpers hun werk georganiseerd en transparant houden”, legt Cruz uit. “Het is betrouwbaarder en gebruiksvriendelijker dan alle andere oplossingen die we eerder hebben gebruikt.”

Het is voor GA bovendien belangrijk dat hun merk consistent is binnen alle locaties wereldwijd, van Londen en Singapore tot Hongkong en Sydney. Het ontwerpteam in het hoofdkantoor in New York levert een bibliotheek met sjablonen en afbeeldingen af in Dropbox, die voor iedereen binnen het bedrijf toegankelijk zijn. Hierdoor kunnen lokale teams effectiever en sneller werken dan ooit tevoren. “Het is belangrijk dat ons merk consistent is”, licht Meng toe. “Dankzij Dropbox voelen regionale teams zich meer verbonden met ons hoofdkantoor en kunnen ze prachtig materiaal voor hun publiek maken.”

Ga naar om te zien hoe Dropbox ook jouw ontwerpteam op één lijn kan krijgen.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.