Dropbox Business Blog Nederland — Hoe jij een ‘familie’ creëert van partners terwijl jouw bedrijf floreert

Je leest nu Hoe jij een ‘familie’ creëert van partners terwijl jouw bedrijf floreert
Delen 
11 augustus, 2017 — 4 minuten leestijd

Hoe jij een ‘familie’ creëert van partners terwijl jouw bedrijf floreert

De afgelopen maanden hebben wij heel wat verhalen gevonden over hoe mensen de cloud gebruiken om teams samen te brengen, om hen beter te laten werken en hun bedrijf te laten groeien. Of het nu ging om het verbinden van kantoren wereldwijd, samenkomen op evenementen of hele specifieke contentprojecten, wat wij hebben geleerd is dat de creatieve industrie floreert wanneer talent samengebracht wordt en mensen werken aan gezamenlijke doelen, ongeacht locatie.

We hoorden al van productiebedrijf Fire Without Smoke, dat Dropbox gebruikt om alleen de beste talenten aan te nemen, waar zij ook zijn in de wereld. Recenter vertelden wij het verhaal hoe één Dropbox-link Garsington Opera naar een veel breder publiek bracht. En we ontdekten de vernieuwende samenwerking tussen een Duitse filmmaker en het Keniase Ginger Ink. En laten we One Fine Day Films niet vergeten, het collectief van moeders die de cloud  gebruikt om vrouwen weer films te laten maken.

Het zal dus geen verrassing zijn dat voor een contentproductiebedrijf, maker van TV-documentaires, reclames, branded content, PR-evenementen en redactionele artikelen voor bedrijven wereldwijd, de cloud een hoop te bieden heeft.

Alistair Weaver, CEO en oprichter van Gaucho Productions is het levende bewijs. Hij gebruikt Dropbox om een grote familie te creëren van partners om content te maken voor klanten over de hele wereld.

Hij begon Gaucho Productions zo’n tien jaar geleden met een handvol getalenteerde mensen en hij is niet van zijn overtuiging geweken. “We kunnen een grote diversiteit aan werk leveren vanuit ons kantoor in Londen, door teams te maken in de hele wereld, die met elkaar verbonden zijn via gedeelde Dropbox-mappen. Wij beschouwen onszelf als een mondiaal bedrijf vanwege dat enorme netwerk van mensen waar we mee werken. Dat wij mensen kunnen aannemen met de juiste vaardigheden voor ieder project is cruciaal. Het is de reden dat wij zulk gevarieerd werk kunnen leveren. We hebben bijvoorbeeld net een aantal projecten afgerond met Virtual Reality, CGI, documentaire maken, evenementen en zo voort en ieder project vereist een specifieke combinatie van vaardigheden.”

Alistair geeft toe dat hij, in de beginjaren van Gaucho Productions, geprobeerd heeft zijn eigen platform te bouwen voor het delen van bestanden. “In die tijd was de verwachting dat als je voor grote klanten wilde werken, je een bepaald niveau van professionaliteit en merkidentiteit moest hebben. Dat veranderde echter snel. Het feit dat Dropbox mijn partner is, een sterk merk dat goed bekend staat, en die hele kant van het zakendoen aan deskundigen kan overlaten, heeft echt geholpen om de blik te houden op wat belangrijk is,” zegt hij.

Een van de redenen dat Alistair Dropbox koos, is dat bijna alle bedrijven waar hij mee heeft gewerkt – ongeacht hun grootte – Dropbox vertrouwen hun content veilig en beveiligd te houden. “Werken in Europa en de wereld is makkelijk met Dropbox, omdat het een merk is dat klanten kennen en prima vinden om te gebruiken. Dat geldt zowel voor projecten voor een mondiaal automerk als voor een zeer gespecialiseerd reisbureau.”

Met de technologiekant ontzorgd, heeft Gaucho Productions met succes een ‘familie’ van partners over de hele wereld kunnen creëren, die communiceert via de cloud.

Alistair: “Alle voordelen die clouddiensten bieden hebben ons wendbaarder en flexibeler gemaakt dan ooit tevoren. Het versturen van grote bestanden doet ons niks. Bestanden als 10 Gb aan VR-films die we eerder dit jaar maakten voor een bedrijf in Los Angeles. Ze gingen duizenden kilometers van opnamelocatie naar ons kantoor in Londen voor bewerking en vervolgens naar de klant.”

“Wij willen geen IT doen, we zijn geen IT-bedrijf,” besluit Alistair. “Het leidt af van waar we echt goed in zijn. Mensen vertrouwen erop dat wij uitmuntende verhalen vertellen, wij vertrouwen op Dropbox dat zij uitmuntende digitale oplossingen leveren.”

Meer weten over dit project en de diversiteit aan projecten van het team bij Gaucho Productions? Klik dan hier.

Meer Dropbox Nieuws

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.