Dropbox Business Blog Nederland — Introductie van mobiele prompts voor tweestapsverificatie

Je leest nu Introductie van mobiele prompts voor tweestapsverificatie
Delen 
27 november, 2017 — 2 minuten leestijd

Introductie van mobiele prompts voor tweestapsverificatie

Je weet dat het een grote ergernis kan zijn wanneer je account vergrendeld is, vooral wanneer je deadlines moet halen en er op jouw reactie wordt gewacht. Het probleem is dat veel gebruikers niet op betrouwbare wijze sms-berichten kunnen ontvangen of back-upcodes voor noodgevallen niet bijhouden. En soms heb je geen codegenerator met tweestapsverificatie of U2F-beveiligingssleutel bij de hand.

We zetten ons in om veiligheid eenvoudig te maken en hebben voor situaties als deze een nieuwe oplossing ontwikkeld die je als back-up kunt gebruiken. Vanaf vandaag kun je de mobiele app van Dropbox ook gebruiken om je identiteit te verifiëren. Wanneer je je aanmeldt, kun je een melding naar de Dropbox-app op je telefoon laten sturen en tik je simpelweg op een knop om het proces te voltooien, in plaats van een sms-bericht te ontvangen met een code die ingevoerd moet worden.

Mobiele prompts zijn vooral handig als een back-up wanneer je geen ontvangst hebt, maar wel wifi hebt (bijvoorbeeld in een vliegtuig waar je geen beveiligingscodes per sms kunt ontvangen).

Je kunt de mobiele prompts voor tweestapsverificatie openen door te klikken op de link 'Problemen met een code ontvangen?' nadat je je e-mailadres en wachtwoord op dropbox.com hebt ingevoerd. Deze functie is gebaseerd op onze bestaande beveiligingsprotocollen, waaronder het beveiligingscontroleprogramma dat we in juni hebben gelanceerd om je account te beveiligen terwijl je in Dropbox aan de slag bent. Bekijk deze video om een korte demo te zien:

Mobiele prompts voor tweestapsverificatie zijn nu beschikbaar voor iOS en Android. Bezoek ons helpcentrum voor meer informatie. Raadpleeg dit artikel in ons helpcentrum voor meer informatie over het inschakelen van tweestapsverificatie.

Meer Dropbox Nieuws

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.