Dropbox Business Blog Nederland — iQmetrix vernieuwt de detailhandel met Dropbox

Je leest nu iQmetrix vernieuwt de detailhandel met Dropbox
Delen 
31 oktober, 2017 — 3 minuten leestijd

iQmetrix vernieuwt de detailhandel met Dropbox

Hoe ziet de winkel van de toekomst eruit? Die vraag probeerde iQmetrix eerder dit jaar te beantwoorden op de jaarlijkse conferentie van de National Retail Federation in New York. Het bedrijf uit Vancouver, dat software voor de detailhandel maakt, liet klanten in opgeknapte containers surfplanken uitproberen en hun auto's customizen met behulp van virtual reality-technologie.

Het zal nog wel een paar jaar duren voordat we op die manier kunnen winkelen, maar iQmetrix verandert de detailhandel al met technologieën zoals RQ, een managementplatform voor de detailhandel, en Endless Aisle, touchscreendisplays voor in de winkel. iQmetrix gelooft dat zijn vijf productlijnen detailhandelaren de mogelijkheid bieden een innovatieve en consistente ervaring te bieden op meerdere kanalen. Die ervaring kan worden gerealiseerd omdat iQmetrix zorgt dat werknemers beschikken over een samenwerkingsplatform van wereldklasse. Er wordt vertrouwd op Dropbox als de voornaamste tool voor materiaal en samenwerking voor alle 450 werknemers.

Het vijftienkoppige marketingteam van iQmetrix gebruikt Dropbox om bestanden te maken en om samen te werken met andere afdelingen. Hun taken variëren van verkooppresentaties ontwerpen voor het salesteam tot samen met het lanceringsteam marketingmateriaal ontwikkelen voor nieuwe klanten. Voor Dropbox werd geïmplementeerd, was het lang niet zo eenvoudig om te zorgen dat het merk bij alle stappen evenredig werd vertegenwoordigd. Elk teamlid had een andere manier van bestanden opslaan en delen en door constante bewerkingen in verschillende tools was het voor het team erg lastig om grote bestanden snel te delen en krappe deadlines te halen.

Met Dropbox wordt alles nu op een centrale plek bewaard en aandeelhouders krijgen een melding als materiaal wordt bijgewerkt. Grote bestanden zijn vaak gekoppeld aan elementen die ergens anders zijn opgeslagen. Dankzij de centrale opslaglocatie zijn niet-werkende koppelingen en ontbrekende elementen zo goed als verleden tijd. 'Ik ging Dropbox ongeveer tien jaar geleden gebruiken voor mijn werk en heb nooit een reden gehad om iets anders te proberen', zegt Cole Ecklund, Creative Director bij iQmetrix. 'Dropbox is de beste plek om te maken, delen en geordend te blijven.'

De krachtige Dropbox-functie voor voorbeelden van bestanden heeft het leven van het marketingteam van iQmetrix een stuk makkelijker gemaakt. Het team werkt voornamelijk in Adobe Creative Cloud, een tool die niet voor alle werknemers van iQmetrix beschikbaar is. In Dropbox kunnen voorbeelden worden bekeken van bestanden gemaakt in Illustrator, InDesign en Photoshop, waardoor het team snel feedback kan krijgen van interne en externe belanghebbenden, zonder een bestand te hoeven exporteren. 'Deze bestanden worden constant gewijzigd', aldus Ecklund. 'Adobe-bestanden kunnen bekijken in Dropbox betekent dat onze klanten een gedeelde map kunnen openen om de voortgang van het werk te zien, zonder dat mijn team er verder iets voor hoeft te doen.'

Snellere en naadloze samenwerking maakt het voor Coles team en anderen bij iQmetrix makkelijker om zich te richten op wat echt belangrijk is voor het bedrijf: geweldige ervaringen voor de detailhandel maken.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.