Dropbox Business Blog Nederland — Klipsch verfijnt de productontwikkeling en distributie met Dropbox

Je leest nu Klipsch verfijnt de productontwikkeling en distributie met Dropbox
Delen 
16 november, 2017 — 5 minuten leestijd

Klipsch verfijnt de productontwikkeling en distributie met Dropbox

Je hebt geluid, en dan heb je ... geluid. Klipsch® maakt luidsprekers en hoofdtelefoons waarop het laatste van toepassing is. Paul W. Klipsch heeft het bedrijf in 1946 opgericht en zijn nalatenschap leeft voort onder audiofielen en mensen die niet tevreden zijn met standaardtelevisieluidsprekers of hoofdtelefoons die met je telefoon worden meegeleverd. Dankzij de gepatenteerde hoorntechnologie levert Klipsch audio met grote helderheid en geringe vervorming voor de favoriete muziek en entertainment van hun klanten. En Dropbox is essentieel om ervoor te zorgen dat de teams van Klipsch het goede ritme blijven houden.

Het begon allemaal in een kleine schuur in het Amerikaanse Hope, Arkansas, waar Paul Klipsch zijn revolutionaire luidsprekers ontwierp en met de hand maakte. Het bedrijf, dat inmiddels zijn hoofdkantoor in Indianapolis heeft, zet de allernieuwste akoestische en technologische ontwikkelingen in voor zijn producten, en voor de manier waarop het bedrijf deze over de hele wereld op de markt brengt.

Een uitzonderlijk product maken

Het productontwikkelingsproces bij Klipsch is zeer grondig. Ontwerpers maken schetsen en modellen en verwerken daarin de nieuwste topmaterialen, zoals titanium tweeters en Cerametallic-woofers, maar zorgen er ondertussen ook voor dat fans krijgen waar ze zo van houden en wat ze verwachten van het merk. Het hoofdtelefoonteam werkt constant aan de verdere verbetering van de gepatenteerde ovalen oordopjes, zodat deze comfortabel in ieder gehoorkanaal passen. “Onze aandacht voor details is ons concurrentievoordeel”, aldus Vlad Grodzinskiy, Senior Manager of Product Development.

Deze ontwerpen worden in realtime aangepast in Dropbox. Vervolgens worden ze gedeeld met senior management en klantgerichte teams, voordat ze uiteindelijk in productie worden genomen. Dit goedkeuringsproces omvat alles van technische kwaliteitsgarantie tot zakelijke overwegingen: het testen van dynamisch volumebereiken, verkoopprognoses per regio en het anticiperen op uitdagingen bij de productie. “We hebben 250 werknemers, wat weinig is voor een bedrijf met een klantenbasis als groot als de onze”, aldus Grodzinskiy. “Dankzij onze omvang kunnen we gemakkelijker samenwerken met verschillende teams, en met Dropbox kunnen we nog sneller delen, feedback verzamelen en aanpassingen doen. We zien onszelf dan ook als een 70-jarige start-up.”

De boodschap versterken

Klipsch verkoopt zijn producten via retailers (Amazon, Best Buy enzovoort) en een wereldwijd verkoopteam. Om ervoor te zorgen dat elke partner beschikt over de nieuwste marketingmaterialen, maakt Klipsch gebruik van openbare Dropbox-links. Ze maken speciale landingspagina's waar verkopers worden omgeleid naar een Dropbox-map, waarin de items netjes per model zijn geordend. Het materiaal var

Je hebt geluid, en dan heb je ... geluid. Klipsch® maakt luidsprekers en hoofdtelefoons waarop het laatste van toepassing is. Paul W. Klipsch heeft het bedrijf in 1946 opgericht en zijn nalatenschap leeft voort onder audiofielen en mensen die niet tevreden zijn met standaardtelevisieluidsprekers of hoofdtelefoons die met je telefoon worden meegeleverd. Dankzij de gepatenteerde hoorntechnologie levert Klipsch audio met grote helderheid en geringe vervorming voor de favoriete muziek en entertainment van hun klanten. En Dropbox is essentieel om ervoor te zorgen dat de teams van Klipsch het goede ritme blijven houden.
Het begon allemaal in een kleine schuur in het Amerikaanse Hope, Arkansas, waar Paul Klipsch zijn revolutionaire luidsprekers ontwierp en met de hand maakte. Het bedrijf, dat inmiddels zijn hoofdkantoor in Indianapolis heeft, zet de allernieuwste akoestische en technologische ontwikkelingen in voor zijn producten, en voor de manier waarop het bedrijf deze over de hele wereld op de markt brengt.

Een uitzonderlijk product maken

Het productontwikkelingsproces bij Klipsch is zeer grondig. Ontwerpers maken schetsen en modellen en verwerken daarin de nieuwste topmaterialen, zoals titanium tweeters en Cerametallic-woofers, maar zorgen er ondertussen ook voor dat fans krijgen waar ze zo van houden en wat ze verwachten van het merk. Het hoofdtelefoonteam werkt constant aan de verdere verbetering van de gepatenteerde ovalen oordopjes, zodat deze comfortabel in ieder gehoorkanaal passen. “Onze aandacht voor details is ons concurrentievoordeel”, aldus Vlad Grodzinskiy, Senior Manager of Product Development.
Deze ontwerpen worden in realtime aangepast in Dropbox. Vervolgens worden ze gedeeld met senior management en klantgerichte teams, voordat ze uiteindelijk in productie worden genomen. Dit goedkeuringsproces omvat alles van technische kwaliteitsgarantie tot zakelijke overwegingen: het testen van dynamisch volumebereiken, verkoopprognoses per regio en het anticiperen op uitdagingen bij de productie. “We hebben 250 werknemers, wat weinig is voor een bedrijf met een klantenbasis als groot als de onze”, aldus Grodzinskiy. “Dankzij onze omvang kunnen we gemakkelijker samenwerken met verschillende teams, en met Dropbox kunnen we nog sneller delen, feedback verzamelen en aanpassingen doen. We zien onszelf dan ook als een 70-jarige start-up.”

De boodschap versterken

Klipsch verkoopt zijn producten via retailers (Amazon, Best Buy enzovoort) en een wereldwijd verkoopteam. Om ervoor te zorgen dat elke partner beschikt over de nieuwste marketingmaterialen, maakt Klipsch gebruik van openbare Dropbox-links. Ze maken speciale landingspagina's waar verkopers worden omgeleid naar een Dropbox-map, waarin de items netjes per model zijn geordend. Het materiaal varieert van specificatiebladen en instructiehandleidingen tot hoge-resolutiefoto's van producten.

Partners kunnen er ook tactische materialen vinden, zoals richtlijnen voor kopers, kalenders voor promotiegebeurtenissen en productroadmaps. Deze methode is vooral handig voor verkopers die onderweg zijn. Ze kunnen de mobiele app van Dropbox gebruiken of rechtstreeks naar de site gaan. “Het viel ons op dat wat ons een streepje voor gaf op de concurrentie niet per se de hoeveelheid materiaal was, maar dat mensen bij ons veel gemakkelijker toegang tot dat alles hadden”, volgens Grodzinskiy. “Met Dropbox weten onze verkopers dat onze marketingmaterialen altijd actueel zijn, en de interface maakt navigeren enorm eenvoudig.”

Ondanks zijn indrukwekkende geschiedenis kijkt Klipsch altijd vooruit. “Onze CEO staat voor heel veel dingen open”, vertelt Grodzinskiy. “Hij zegt bijvoorbeeld: 'Als er een betere manier is om iets te doen, is er geen reden om het niet te proberen'”. Ga naar dropbox.com/business om meer te weten te komen over hoe Dropbox jouw ontwerp-, marketing- en verkoopteams kan helpen.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.