Dropbox Business Blog Nederland — Rebranding van mytaxi – “…het marketingequivalent van het bouwen van de Titanic met een klein team”

Je leest nu Rebranding van mytaxi – “…het marketingequivalent van het bouwen van de Titanic met een klein team”
Delen 
11. februari 2018 — 2 minuten leestijd

Rebranding van mytaxi – “…het marketingequivalent van het bouwen van de Titanic met een klein team”

Stel je eens voor dat je de CMO bent van een groot internationaal bedrijf. Stel je nu eens voor dat je moet fuseren met een ander groot internationaal bedrijf. Stel je tot slot eens voor dat je de rebranding, het opnieuw ontwerpen, lokaliseren, op de markt brengen en distribueren van je nieuwe look in slechts 16 weken moet voltooien met slechts een klein team. Dat was de uitdaging van mytaxi, de Black Cab-app na de overname van Hailo.

“Het was het marketingequivalent van het bouwen van de Titanic”, zegt Gary Bramall, Chief Marketing Officer bij mytaxi. “We moesten mytaxi, bekend in Duitsland, verenigen met Hailo, een begrip in Ierland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. Het doel was om deze twee bedrijven samen te brengen en een miljardenbedrijf te creëren. Het probleem was echter dat we hier slechts vier maanden de tijd voor hadden.”

Bij het omvangrijke project waren belangrijke belanghebbenden uit 11 sleutelregio’s in Europa, ontwerpbureaus en ontwikkelteams betrokken, en het hele proces vereiste een naadloze samenwerking. Zoals elke marketeer je zal vertellen, werken campagnes en projecten van deze omvang het best wanneer iedereen op één lijn zit. Dit kan bijzonder lastig zijn wanneer leden van het team zich op verschillende locaties bevinden en over sterk uiteenlopende vaardigheden, ervaringen en werkwijzen beschikken.

Dropbox Business en Dropbox Paper waren de platforms die de kern vormden van het project. Ze hielpen bij het organiseren van meerdere teams in heel Europa, verzamelden de feedback en zorgden ervoor dat elk element op het juiste spoor en binnen de deadline bleef door één ‘bron van waarheid’ te bieden. “Het team en bureau uit Dublin werkten aan de rebranding. Een ontwerpteam in Hamburg werkte aan het opnieuw ontwerpen en lokaliseren van de app voor al onze markten. De hoeveelheid feedback was gigantisch”, legt Roisin O'Brien uit, hoofd marketing bij mytaxi.

We namen een kijkje achter de schermen om te ontdekken hoe het marketingteam de rebranding binnen een extreem strakke deadline wist te realiseren.

Heb je je ooit afgevraagd wat voor type marketeer jij bent? Ontdek je sterke en zwakke punten, en werkstijl met Dropbox Marketing Dynamix - de exclusieve persoonlijkheidstest voor marketingprofessionals en marketingteams. De test is gratis en neemt hooguit 12 minuten in beslag.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.