Dropbox Business Blog Nederland — De sleutel tot digitale transformatie: samenwerking en opleiding

Je leest nu De sleutel tot digitale transformatie: samenwerking en opleiding
Delen 
30 augustus, 2017 — 3 minuten leestijd

De sleutel tot digitale transformatie: samenwerking en opleiding

Nederland heeft een lange, succesvolle geschiedenis als het gaat om innovatie. In 1608 ontwikkelden de Nederlandse uitvinders Zacharias Janssen en Hans Lipperhey uit Middelburg ’s werelds eerste telescoop. Cornelis Drebbel bouwde de eerste onderzeeër in het decennium na 1620 en ook Bluetooth en WiFi zijn uitgevonden door Nederlanders.

Nederland is van oudsher erg goed in vooruitzien en innoveren. En nu de wereld zich in de vierde industriële revolutie bevindt – digitalisering – heeft Nederland zich perfect uitgerust om een wereldspeler van formaat te worden. Volgens de Europese Commissie staat het land op de vierde plaats in de Digital Economy and Society Index 2017, waarbij Nederland het hoogste scoort op connectiviteit. De digitalisering van de overheidsdiensten behoort tot de meest geavanceerde van de EU.

Dat is waarom KPN, de grootste IT- en telecomleverancier in Nederland, Digital Dutch organiseert: een evenement dat bedrijven samenbrengt om te leren en inspireren om zo hun eigen digitale transformatie te starten. Wij zijn een enthousiast partner van dit geweldige event, niet alleen omdat het verschillende soorten organisaties samenbrengt om mooie dingen te doen, maar ook omdat men Dropbox heeft gebruikt tijdens de organisatie ervan."

Tijdens het evenement vertelde Eelco Osinga, Director of New Business and Focus Sales, ons: “Digital Dutch is het belangrijkste event voor organisaties om van elkaar te leren. Om te horen hoe het een bedrijf is vergaan op zijn reis richting digitale transformatie en wat het de klanten heeft gebracht, zodat een ander bedrijf zijn klanten beter kan bedienen”.

Als het gaat om het digitaliseren van werkprocessen voegt KPN ook daadwerkelijk de daad bij het woord. Om een groot evenement zoals Digital Dutch te organiseren, vertrouwde het bedrijf op cloudtools zoals Dropbox Business om samen te werken. “Ik kan met zekerheid zeggen dat het zonder een tool als Dropbox Business niet mogelijk was geweest een dergelijk event te organiseren. We werkten dagelijks met 25 tot 30 mensen, we moesten alle content en data vrijwel real-time delen. Als je niet voor iedere wijziging de telefoon wilt pakken, dan krijg je het zeker niet voor elkaar zonder een tool als Dropbox.”

Op de vraag aan Eelco wat hij organisaties zou willen meegeven die de start van hun eigen digitale transformatie nog overwegen, was zijn antwoord eenvoudig: “De [klant] verwachting is tegenwoordig hoog en als je niet volledig digitaal bent, verlies je het van je concurrenten. Je zult niet overleven op de markt”.

Bekijk de bovenstaande video om meer te horen van Eelco op Digital Dutch 2017. Om eveneens Vincent Everts aan het woord te zien, een van de meest vooraanstaande trendwatchers van Nederland en een keynote spreker op het evenement, over hoe cloud het zakelijke speelveld heeft veranderd, klik hier.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.