Dropbox Business Blog Nederland — Teamwork stroomlijnen en projecten onderweg bijhouden

Je leest nu Teamwork stroomlijnen en projecten onderweg bijhouden
Delen 
8 december, 2017 — 3 minuten leestijd

Teamwork stroomlijnen en projecten onderweg bijhouden

Teamwork is een contactsport. Hoe beter je contact houdt, hoe sneller je het doel bereikt. Soms staan je teamgenoten echter niet eens op hetzelfde veld, waardoor het lastig is om voortgang te boeken met het werk. Als je team moeite heeft met het bijhouden van versies en georganiseerd blijven terwijl er vanuit alle kanten wordt bijgedragen, hebben wij wat nuttige ideeën. Hier zijn vier tips om teamwork te stroomlijnen en te zorgen dat je altijd bovenop lopende projecten zit.

1. Houd alles bij via één dashboard

Productiviteitstools kunnen heel nuttig zijn, tenzij je er zo veel hebt dat je tijd kwijt bent aan het schakelen tussen de verschillende tools om alle informatie te verzamelen die je nodig hebt. Dat is net alsof je de eerste afrit op de snelweg neemt voor benzine, de tweede voor koffie en de derde voor snacks. Dropbox laat je alles op dezelfde plek doen. Met documenten, bestanden en opmerkingen van Dropbox Paper op een en dezelfde plek, heeft je team een gedeeld dashboard waar ze alles kunnen bijhouden en weet iedereen precies hoe het ervoor staat met een project.

2. Organiseer Paper-documenten onderweg

Als je net zo bent als andere creatievelingen, blijven de ideeën ook na kantooruren komen. Soms heb je de beste ideeën tijdens het forenzen. Onderweg materiaal maken moet volgens ons net zo eenvoudig zijn als snel je notities op papier zetten terwijl je in de trein zit. Daarom hebben we een nieuwe functie geïntroduceerd waarmee je op mobiel mappen kunt maken en Paper-documenten erheen kunt verplaatsen. Nu kun je je materiaal geordend houden, welk apparaat je ook gebruikt.

3. Bekijk en beoordeel Sketch-bestanden op mobiele apparaten

Als ontwerper heb je al genoeg te doen zonder ook nog projecten te moeten beheren. Je kunt je tijd beter besteden aan creëren dan aan coördineren. We wilden je werk wat eenvoudiger maken en hebben ervoor gezorgd dat je Sketch-bestanden niet meer om hoeft te zetten naar PDF-bestanden of afbeeldingen wanneer je ze wilt laten beoordelen. Je kunt nu een gedeelde link maken naar het Sketch-bestand, waarbij een voorbeeld zal worden weergegeven. Zo kunnen beoordelaars elke browser gebruiken om het bestand te bekijken. Met de mobiele app van Dropbox kunnen ze ook onderweg opmerkingen toevoegen.

4. Houd materiaal georganiseerd door oude bestanden te archiveren

Oude bestanden doorzoeken naar wat je nodig hebt, neemt veel tijd in beslag. En als er meerdere personen aan hetzelfde project werken, op verschillende tijden en locaties, wordt het nog moeilijker om bij te houden wat de meest recente versie is. Daarom hebben we een nieuwe functie toegevoegd aan Dropbox Paper waarmee je in een handomdraai documenten kunt archiveren en opmerkingen kunt toevoegen. Zo weet je team altijd waar ze het bestand met de meest recente versie van het materiaal kunnen vinden.

Zoek je meer manieren om teamwork makkelijker te maken? Bekijk onze nieuwste functies.

Meer Tips

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.