Dropbox Business Blog Nederland — Van concept naar nieuw product met Dropbox Paper

Je leest nu Van concept naar nieuw product met Dropbox Paper
Delen 
25 september, 2017 — 3 minuten leestijd

Van concept naar nieuw product met Dropbox Paper

De financiële sector wordt vaak verweten traag te zijn in het adopteren van nieuwe digitale middelen. Een McKinsey-artikel van een aantal jaar geleden, beschreef hoe 90 procent van Europese banken minder dan 0,5 procent van hun uitgaven besteedden aan digital.

Maar het tijd lijkt te keren.

We hebben dit jaar al van heel wat klanten uit de financiële sector gehoord hoe zij met digital hun business uitbreiden. Van de gigantische accountantssoftwaremaker Xero – dat een netwerk van 16.000 partners heeft opgezet – naar het toepasselijk genaamde Cloud Bookkeeping, dat al honderden start-ups inspireerde om allereerst de cloud te overwegen.

Deze maand praten we met een nieuwe ontwrichtende speler in de sector: GoCardless, een bedrijf dat de wereld van incassobetalingen op zijn kop zet. Met een nieuw betalingsnetwerk voor internet, heeft het de manier waarop bedrijven incassobetalingen ontvangen, sterk vereenvoudigd. GoCardless maakt het voor bedrijven simpel om van iedereen overal betalingen te incasseren.

Hun succes is deels te danken aan hoe zij technologie inzetten om de pijn van gedateerde financesystemen te vermijden. Tegelijkertijd maakt het bedrijf incassobetalingen toegankelijk voor een veel meer bedrijven; organisaties kunnen hun processen stroomlijnen met de volledig geïntegreerde en terugkerende GoCardless-betalingsoplossing.

“Dropbox Paper helpt ons bij het productontwikkelingsproces; helpt ons om stappen als ‘laten we X, Y of Z verbeteren’ helemaal te doorlopen tot en met het lanceren van een nieuwe feature,” zegt Duncan Barrigan, hoofd productmanagement bij GoCardless. “Wij gebruiken Paper vanaf het begin. We hebben allerlei samenwerkingstools uitgeprobeerd, maar toen we dit eenmaal hadden, wilden we niets anders meer.”

GoCardless heeft ruim 25.000 klanten in Europa en ruim honderd medewerkers op kantoor in Londen, met uitbreidingsplannen naar andere steden in Europa. Dropbox Paper is hun belangrijkste samenwerkingstool; het brengt structuur in gesprekken, documenteert werkstromen en helpt bij productontwikkeling. “Het is vooral nuttig in de technische scope-fase, omdat we geschreven documenten nodig hebben om onze gedachten te ordenen. Tegelijkertijd willen we dat de teams in engineering, design en productie efficiënt samenwerken.”

“We gebruiken Dropbox Paper sinds de start van GoCardless en het is een samenwerkingstool dat ook voor ons werkt nu we met ruim honderd medewerkers zijn,” vervolgt Duncan. “Het is met name nuttig wanneer we met meerdere afdelingen samenwerken, bijvoorbeeld tijdens de scope-fase, omdat Paper teams in engineering, design en productie efficiënt laat samenwerken.”

De commentaarfunctionaliteit is de perfecte oplossing, zegt Duncan. Teams kunnen een basisdocument opzetten met de scope, dat zich vervolgens in verschillende richtingen kan ontwikkelen, afhankelijk van de ideeën en meningen in de commentaren.

“Deze discussies bepalen hoe wij de functionaliteit implementeren die we willen introduceren. Samenwerking over een onderwerp gaat gewoon zo makkelijk. Paper onderscheidt zich door zijn eenvoud: het laadt snel en we kunnen direct gaan schrijven en delen.”

De wereld is al verwarrend genoeg en daarom zijn we blij met bedrijven als GoCardless. Een organisatie die, net als wij, de cloud gebruikt om te innoveren en zaken te vereenvoudigen.

Als je meer over hen wilt lezen, klik dan hier. Of wals je wilt weten hoe een bedrijf zoals het Afrikaanse Enda Athletic Dropbox Paper gebruikt om productielijnen voor sportkleding naar Afrika te brengen, klik hier.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.