Dropbox Business Blog Nederland — Verbonden blijven op en buiten het veld

Je leest nu Verbonden blijven op en buiten het veld
Delen 
25 augustus, 2017 — 2 minuten leestijd

Verbonden blijven op en buiten het veld

Voor de Duitse club Borussia Mönchengladbach (BMG) is voetbal meer dan alleen een spelletje en de achterliggende reden is begrijpelijk. Het 'prachtige spelletje' telt meer dan een miljard fans wereldwijd en de Duitse supporters voelen zich naar het schijnt het sterkst verbonden met de sport. BMG, dat is opgericht aan het begin van de 20e eeuw, is een van de bekendste voetbalclubs in Europa. Ze beleefden hun succesvolste periode in de jaren zeventig, toen ze vijf keer kampioen van de Bundesliga (de Duitse eredivisie) werden.

Iedereen die van voetbal houdt, weet dat er van alles kan gebeuren tijdens een 90 minuten durende wedstrijd. Daarom is het zo belangrijk voor Borussia Mönchengladbach om momenten in realtime te delen, zodat de duizenden fans over de hele wereld niets missen: "Snelheid is belangrijk in het voetbal, zowel op als buiten het veld," legt Johannes Feldges, hoofd Marketing bij Borussia Mönchengladbach, uit. Daarom wil hij de fans van BMG continu op de hoogte houden: "De fans zijn het hart van onze club en zij creëren een uitzinnige sfeer."

De digitale benadering die BMG tot dusver kiest, heeft hen bijna één miljoen fans op Facebook, 390.000 Twitter-volgers en 250.000 app-downloads opgeleverd. Tijdens een gewone Bundesliga-wedstrijd plaatst de club 45 tweets, die gemiddeld 430.000 keer worden weergegeven. De 18 Facebook-berichten per wedstrijd bereiken meer dan twee miljoen fans. In 2014 was Borussia ook de eerste club uit de Bundesliga met een account op Snapchat, waarmee ze hun jongere, mobielere fans aanspraken. Via deze digitale platforms blijven fans op de hoogte terwijl ze onderweg zijn, dus is het voor BMG belangrijk de inhoud zo snel mogelijk te delen. Johannes zegt daarover: "De wereld moet weten wat er in ons stadion gebeurt. We zorgen ervoor dat we het moment meteen vastleggen, doorsturen en delen."

Johannes legt uit dat de fotograaf van Borussia Mönchengladbach met Dropbox Business de foto's die hij vanaf de zijlijn maakt direct deelt met het digitale team, dat ze vervolgens op de verschillende socialmediaplatforms plaatst tijdens de zinderende wedstrijd. Het belang van samenwerking op topsnelheid valt niet te onderschatten, want zoals Johannes stelt: "Net als de spelers moeten ook wij klaar zijn voor de wedstrijd."

Bekijk de video om Johannes meer te horen vertellen over de digitale aanpak van BMG.

Meer Klantverhalen

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.