Je leest nu Zo beheert Expedia zijn wereldwijde uitbreiding met Dropbox Business
Delen 
8 maart, 2017 — 2 minuten leestijd

Zo beheert Expedia zijn wereldwijde uitbreiding met Dropbox Business

Toen Expedia in 1996 werd gelanceerd, bracht het online reisbureau een revolutie in de branche teweeg: mensen konden hun eigen reizen boeken met slechts een toetsenbord en een muis. De Expedia Group begon als klein team in Bellevue, Washington, maar tegenwoordig werken er 18.000 mensen en beheert het bedrijf ook andere reismerken, waaronder Expedia, Orbitz, Travelocity, Hotwire en meer.

Expedia is met recht een wereldwijd bedrijf. De teams omvatten diverse merken, bedrijfstakken en expertises (waaronder technologie, detailhandel, marketing, producten en engineering) en zijn verspreid over de hele wereld. Doordat de teams zijn verspreid over diverse regio’s en tijdzones, is er een behoefte ontstaan om moeiteloos samen te werken. “We hebben nieuwe medewerkers die willen samenwerken, maar verschillende middelen gebruiken die ze in hun vorige baan gebruikten,” zegt Chris Burgess, Vice-president IT van Expedia Group.

Veel medewerkers van Expedia gebruikten al hun persoonlijke Dropbox-accounts om op verschillende besturingssystemen met collega’s overal ter wereld samen te werken. “We staan volledig achter eigen keuze in onze omgeving, en we willen dat werknemers ‘Work Your Way’” (op hun eigen manier werken), zegt Burgess. “We willen dat ze hun dag nuttig besteden in plaats van na te denken over welke middelen ze moeten gebruiken.”

Eind 2015 besloot Expedia om Dropbox Business te testen onder 10.000 medewerkers.

“Vaak horen we bij het implementeren van software wat er niet goed gaat. Maar tijdens onze gefaseerde implementatie van Dropbox Business hoorden we werknemers vooral zeggen: “Mag ik dit nu gebruiken?”

- Chris Burgess, Vice-president Informatietechnologie, Expedia Group

Tegenwoordig gebruiken teamleden van IT, Marketing, Klantenservice en andere afdelingen Dropbox om overal samen te werken. Charles Ludwick, IT Manager bij Expedia Group, werkt in Londen, maar kan samenwerken met zijn collega’s in Bellevue, Praag en Delhi alsof hij naast ze zit. “Met Dropbox is het heel gemakkelijk om aan projecten te blijven werken, zelfs als er vanuit verschillende locaties aan wordt gewerkt,” zegt Ludwick.

Expedia blijft uitbreiden en heeft daarom middelen nodig die kunnen meegroeien. “Schaalbaarheid is een van de factoren waar we naar kijken bij bedrijfsoplossingen,” zegt Burgess. “We hebben Dropbox Business moeiteloos kunnen implementeren op een manier waar onze gebruikers erg blij mee zijn.”

We hebben het kantoor van Expedia in Londen bezocht om te horen hoe Dropbox Business hun manier van samenwerken heeft veranderd.

Meer Dropbox Nieuws

Let op: soms bloggen we over nieuwe producten of eigenschappen voordat ze uitgebracht zijn,
ende timing en extra functionaliteit van deze eigenschappen kunnen afwijken van wat hier wordt gedeeld.
De beslissing om onze diensten af te nemen moet worden gemaakt op de producten
en kenmerken die op dat moment beschikbaar zijn.